למה הג'יהאד לא מגיב? האלוף במיל' ניסה להסביר

    מהדורת הבוקר 3 Comment on למה הג'יהאד לא מגיב? האלוף במיל' ניסה להסביר

    אלוף במיל' ישראל זיו במהדורת הבוקר: "כל תגובה 'סתמית' שלהם מעלה את מחיר ההפסד מבחינתם, אבל צריכים להיות ערניים, יכול להיות שהם מכינים תגובה יותר הולמת"

    צילום: Revkin Fenton/Flash90
    1:49
    22.05.24
    נתי קאליש No Comments on בוילה יוקרתית באזור מרוחק: מסעו של האדמו"ר מויז'ניץ לאשדוד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבצע "מגן וחץ": אלוף במיל' ישראל זיו, לשעבר מפקד אוגדת עזה, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי) והסביר את השקט מצד ארגוני הטרור ברצועה, לעת עתה. "קודם כל – עברו לעולמם מקבלי ההחלטות שם. אלה לא ארגונים שבקלות מצמיחים פיקוד ומנהיגות כמו להבדיל בצה"ל או במקומות אחרים", אומר זיו.

    בנוסף, הוא הסביר: "כל תגובה 'סתמית' שלהם מעלה את מחיר ההפסד מבחינתם כי הרקטות לא יעילות וזה לא מביא את התוצאה שהם רוצים להראות משהו ששקול למחיר הפגיעה. לכן ללכת על תגובה של עוד מאותו דבר רק תשרת אותנו ולא אותם".

    כמו כן, אמר זיו: "הם מנסים לגרור פנימה את החמאס שיתן להם יותר עוצמה. אין לחמאס אינטרס להכנס לזה. אני בטוח שחמאס אפילו די מבסוט מהאירוע הזה כי הוא רוצה ג'יהאד איסלאמי חלש. כלפי חוץ הוא מביע סולידריות אבל אין לו אינטרס לעמוד בחזית הסיפור הזה".

    "החמ"ל המשותף של הארגונים נועד לייצר להם (לחמאס) שליטה שדברים לא יברחו להם", הוסיף והסביר. "צריך תמיד לחפור קומה אחת מתחת לאמירות".

    עם זאת, הדגיש זיו: "צריכים להיות ערניים, יכול להיות שהם מכינים תגובה יותר הולמת. אולי למשל איזו מנהרה".

    הוא התייחס ליכולות המבצעיות של צה"ל שנראו הפעם שוב במבצע החיסולים: "אנחנו 'רגילים' לביצועים האלה של צה"ל, אבל אין שום צבא בעולם שמסוגל לעשות כזו פעולה כירורגית בשלושה מנהיגים בו זמנית בצורה כל כך מדויקת עם מינימום פגיעה בבלתי מעורבים. זה כרוך גם במודיעין עילויי יוצא דופן ותכנון אווירי… זה בגדר מדע בדיוני".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      לולא השם שהיה לנו. לזכור ולא לשכוח שהקב"ה שומר עלינו ועושה ניסים גלויים. החיסול הממוקד הזה הוא לא כדרך הטבע וגם השקט שאחריו. המציאות הזו ששונאיהם של ישראל זוממים להשמיד ונתפסים שוב ושוב זו תופעה שמימית. לא ניפול בכוחי ועוצם ידי. נדע לייחס את זה לאבינו ששומר עלינו ללא הרף.

    2. 2

      נזכור היטב ונשנן שזה לגמרי לא כוחינו ועוצם ידינו. הוא אבינו הוא רועינו הוא שומר עלינו באופן ניסי ומעל לדרך הטבע.
      אין ספק שהתפילות שנשפכו ביום לג בעומר בקעו שערי שמים והשם הטוב מרחם

    3. 1

      זה בגדר נס! כולנו פה בנס! אנחנו חיים בארץ ישראל בנס!